Politica, bat-o vina

M-am tot gandit daca sa scriu sau nu despre politica. Multi avem tendinta sa spunem ca nu facem politica si nu ne intereseaza, dar politica a ajuns cea care ne dirijeaza, suntem doar marionetele ei chiar daca, ne spunem ca ne putem delimita de ea. Nu se poate. De politica dai la coltul strazii,  cand vrei sa-ti platesti intretinerea... Politica iti micsoreaza bugetul personal desi aparent iti da mai mult la salariu... Politica.

Si politica asta este facuta de oameni, iar eu cred ca doar o anumita specie de oameni poate face politica, iar daca esti altfel si ajungi acolo, din greseala sau nu, esti asimilat. Sunt ca o haita in care daca ai intrat nu ai scapare. Ori ca ei - ori nimic.

Am avut un guvern - bun, rau - nu am apucat sa-mi dau seama, dar cel putin erau fete/voci noi, tinere. Traiam cu iluzia de altceva - macar aparent daca naravul s-ar fi dovedit a fi acelasi cu a celor din trecut. Dar nu am apucat sa vad mai mult, pentru ca a fost dat jos. Nu inteleg de ce acum, nu inteleg de ce atata nerabdare (nu mai era mult pana la alegeri) si nu pot accepta ca a fost dat jos prin traseism politic. Nu pot intelege cum azi poti crede in ceva, iar peste noapte, asa ca ai visat frumos sau... a venit un inger si - dar  nu ingerii nu au ce cauta aici..., peste noate crezi in altceva. Si cum se intampla toate astea in prag de campanie electorala...

Noi ceilalti suntem luati de prosti... asa cred. Nu inteleg schimbarea de dragul schimbarii. Am auzit pe cineva spunand ca-l va vota pe X probabil, pentru ca din cand in cand trebuie o schimbare... Dar ce cu ce schimbi e echitabil? E in folosul tau? S-a intrebat oare asta? Oare persoana aceea isi schimba job-ul cu unul unde e platita mai prost, pentru ca are nevoie de o schimbare? Ati mai auzit asta? (Poate in cazul unui idealist cand poate face lucruri din placere si nu pentru bani neaparat. Dar sunt din ce in ce mai putini.)

Si da, a fost desemnat alt premier. Cei care protestau lunile trecute ar trebui sa fie fericiti nu? Ca doar pe asta se bazeaza si cei care "conduc" acum.  Schimbarea s-a produs. Da. Au venit aceleasi fete si voci de anii trecuti - probabil cu aceleasi povesti. Salariile se vor mari, chiar daca asta presupune un curs de schimb euro-leu - mai mare - ceea ce duce la cresterea de preturi - si prin urmare astia carora li se intregesc salariile (dar si toti ceilalti) vor scoate mai multi bani din buzunar. Deci ce luam pe mere dam pe pere. Dar statul are de castigat - pentru ca pe langa cei carora li se reintregesc salariile mai suntem noi - aia multii, de lucram la patron sau independent - si de ce nu ar castiga de pe urma noastra? Si mai vor sa impoziteze si diferentiat. Adica eu, daca am stat n ani prin scoli ca sa pot obtine un job mai bine platit, de ce sa nu dau mai mult la stat decat unul care a trecut si el prin scoala cum a putut si s-a multumit sa traiasca asa. Nu zic ca toti ar trebui sa fim savanti, e logic ca unii sa poata mai mult decat altii, dar de ce din sudoarea mea sa-i dau eu statului mai mult? (Sudoarea mea e mai pretioasa?) Ce ar fi sa ma hotarasc sa-mi schimb locul de munca si sa ma angajez pe un salariu mediu pe economie (asa de dragul schimbarii :)), sau sa raman cumva in somaj. Stau - nu fac nimic - da bani primesc (putini poate, da' buni si aia). Asa. De ce sa ma chinui sa muncesc ca poate pun si eu un ban pentru batranete acolo...?

O alta magarie ce se doreste a fi facuta, ca na doar vin alegerile si na doar e schimbare si trebuie sa vedem ca se face ceva altfel - este  renuntarea la scaderea numarului de parlamentari. Sper sa fie doar un zvon neconfirmat ce circula aseara prin presa (gandul.info) - azi nu l-am mai gasit. Dar parca a fost un referendum si poporul votase... asta nu conteaza? Conteaza doar ce e bine pentru a castiga cat mai multe fotolii in urmatorul parlament?

Ce sa mai zic? Ca nu inteleg felul in care decurge discursul politic? Ca nu inteleg de ce trebuie sa-l injuri pe cel din tabara adversa, de ce trebuie sa arunci cu noroi in el? De ce nu poate exista un dialog firesc, calm. Chiar nu se poate exprima dezacordul decat in tonuri inalte si prin cuvinte taioase?

Si tinerii politicieni? Da, mai sunt si tineri, ei ce fac acolo printre cei batrani? Se lasa asimilati, calcati in picioare, indepartati de jocurile din interior? Nu inteleg de ce nu pot pleca de acolo si crea un partid nou.

Avem nevoie de fete noi, de discursuri noi rostite cu calm. Am nevoie de asta, ca sa mai pot incerca sa-i ascult, sa-i privesc, sa inteleg timpul ce-l traiesc si pe cei ce ma coduc. Asa, acum - nu pot decat sa inchid televizorul si sa-mi spun ca eu nu am cu cine vota...

si vad cat de naivi sunt unii ce cred in promisiuni. Voi face gratuit ... vom... gratuit. GRATUIT? Chiar credeti ca e gratuit? In spatele unui om politic sta cineva cu bani, stau firme (ale lui sau ale amicilor)... Acestea asteapta licitatiile cu statul... Banii vor intra la ei pentru lucrarile pe care noi le primim "gratuit". Lucrarile acelea sunt platite de catre stat. Iar banii statului vin de la NOI. Nimic nu e gratis....

Despre rezonanta in creierul romanului a cuvantului "Gratuit" poate am sa mai scriu... Deocamdata m-am limitat la politica, bat-o vina. Si astept sa vad de unde apar banii. Banii pentru salarii, banii pentru pensii ... si astept sa vad cum imi va schimba mie asta viata.

Sentimentul pe care il am nu e de bine. Poate ma insel. Poate ar trebui sa nu-mi pese de politica asta. Dar cum am spus la inceput, politica iti ia, politica iti da, simti politica pe pielea ta. Pentru ca s-ar putea ca maine, cand iesi la piata sa nu mai poti cumpara, cu aceiasi bani, ce ai cumparat azi. S-ar putea ca maine din cauza politicii ce guverneaza lumea, a crizei, a nepriceperii, neintelegerii - sa deschizi usa, iar in fata sa cada ... nu nu vreau sa ma gandesc la asta.

Asa ca ma opresc. Pun punct.



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Copacul

Visul nebunului neîntregit

Da, ştiu