Din trecut (4)

Da, am reusit sa-mi gasesc caietul rosu... de fapt e o agenda veche in care incepusem in adolescenta si facultate sa scriu una-alta. Si am gasit ce scriam prin anul I de facultate. Imi amintesc cursul de geometrie - si eu care am inceput sa scriu pe coperta caietului de curs. Ce? Redau mai jos. Oricum ce am scris a starnit unele controverse si nu stiu daca ce voi reda mai jos e varianta initiala sau modificata in urma discutiilor. Si nici nu stiu daca e rezultatul unui "joc" pe care obisnuiam sa-l fac in acea perioada si de care imi este dor. Ceream celor din jur cuvinte, 3-5, la intamplare - fara legatura intre ele... cuvinte pe care urma sa le integrez in ceea ce scriam.

Si iata ce am scris...

Mi-am imbracat paltonul
cu gandul de a-mi ascunde sufletul pacatos
Dar pacatele au ars stofa si au iesit la suprafata.
Atunci m-am rugat vantului:
"Vino, tu, vantule si imprastie-mi pacatele
Curata-ma de ele si du-le departe"
In zadar vantul a batut
Frunzele copacilor au zburat
Dar pacatele mele nu.
Atunci m-am rugat ploii:
"Vino, tu, ploaie si spala-ma
Fa-ma pur, asa cum mama m-a nascut candva,
sa pot uita ce simt acum."
Si ploaia a curs peste mine
dar nu m-a spalat.
Atunci am inceput sa plang
crezand ca propriile-mi lacrimi
ma vor putea curata.
Dar, Soarele era atat de puternic
incat lacrimile mele au disparut
inainte de a ajunge la suflet.
M-am impacat cu mine insumi
am privit Orizontul si mi-am spus
"... acolo este scaparea mea"
Si am inceput sa pasesc inainte
stiind ca atunci cand voi ajunge acolo
voi fi pur
pentru ca, cineva, fara nume, fara prezenta
ma va curata
va lua asupra lui toate pacatele mele
iar eu, acolo, voi fi ce n-am putut fi aici
un ceva nedefinit, fara nume, fara prezenta
ce va astepta la randu-i pe cineva pentru a-l curata
el, ramanand vescnic pur.

Da, controversat final ....




Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Da, ştiu

Sunt lucruri