Carte despre un om, mentor si matematician

Târgul Internaţional Gaudeamus - Carte de învăţătură
EDITURA UNIVERSITĂŢII DIN BUCUREŞTI
VĂ INVITĂ Sâmbătă 26 Noiembrie 2011, ora 15:30 în Spaţiul de Evenimente - Nivelul 7.70, Pavilionul Central Romexpo la prezentarea volumului
NICOLAE POPESCU
OMUL • MATEMATICIANUL • MENTORUL

Membru corespondent al Academiei Române
(Editura Universităţii din Bucureşti, cuvânt înainte, note şi îngrijire ediţie de Elena Liliana Popescu)

Volumul, un OMAGIU adus Profesorului NICOLAE POPESCU, iniţiator şi conducător al Seminarului Ştiinţific de Algebră şi Teoria Numerelor, va fi prezentat de acad. Solomon Marcus, Constantin Năstăsescu, membru corespondent al Academiei Române, Cabiria Andreian Cazacu, membru de onoare al Academiei Române, drd. Dan Cristian Popescu, prof.dr. Alexandru Victor, prof.univ.dr. Elena Liliana Popescu

-------------------------------------------------------------------------------------

Eu nu am cunoscut mentorul, matematicianul - am cunoscut omul. Desi restul pot constitui parti componente... Normalitatea vietii sale poate parea in contrasens cu activitatea sa. Pentru ca acum, dupa, am aflat despre matematician, despre faptul ca exista o teorema ce-i poarta numele...

Ce e ciudat e ca, am terminat facultatea de matematica... Iar noi, studentii de atunci, nu stiam nimic sau mai nimic despre acest profesor. Poate ca eram la alt departament, dar totusi... E ciudat cum oamenii valorosi nu se vad... faptul ca ei se comporta normal desi sunt constienti de faptul ca intr-un anume fel se ridica deasupra tuturor. Poate tocmai normalitatea si simplitatea lor ii face superiori.

In amintire imi apare mereu punandu-mi intrebarea "si? domnisoara, cum e in America?". Nu am inteles niciodata vorba asta, poate stia ceva ce eu nu stiam si nu stiu... In America nu am ajuns, dar ma intreb - nu cumva am sa ajung?

Iar apoi il vad cum vine zambitor si ne intreaba (pe mine si pe sotia sa, d-na Elena Liliana Popescu) - "un suc de fructe? avem mere, portocale... acum le storc" si ne aduce suc.

Oamenii mari sunt oameni normali prin simplitatea gesturilor lor. Sunt ca noi toti si totusi deosebiti, pentru ca au stiut si stiu sa ramana drepti, modesti, frumosi...
Faptul ca are o teorema ce-i poarta numele, faptul ca zeci de universitati din lumea asta l-au invitat ca profesor - nu l-au facut sa uite ca e doar un om simplu, nascut undeva in Oltenia din oameni simpli, tarani poate...

Suntem tentati sa credem despre cei pe care ii consideram superiori noua, ca sunt altfel - ca e greu sa le vorbesti iar ei cu greu te vor asculta si se vor cobora catre tine. Cei cu adevarat superiori sunt cei care te privesc ca egal al lor, ce-i care nu se lasa orbiti de laude, cei care stiu sa-ti zambeasca protector.

Cand mi s-a spus sa scriu ceva despre dansul nu am putut. Am facut-o acum... Acum a fost dat...

Unii au scris, iar cuvintele lor se regasesc in cartea de mai sus. Asa ca, daca doriti sa cunoasteti mai multe despre Omul, Matematicianul, Mentorul - Nicolae Popescu - cautati cartea.

Atat.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Da, ştiu

Sunt lucruri