Azi UNITER - e greu

Nu pot spune ca sunt o cunoscatoare in materie de teatru, ba chiar contrariul, dar imi place si incerc sa urmaresc ce se intampla in domeniu. Regret ca nu am reusit inca sa merg sa vad piese ce se joaca in provincie (cum se zice) - in special la Sibiu si Cluj. Sunt cateva piese acolo ce merita.

Mereu am incercat sa urmaresc premiile Uniter. Din pacate de cele mai multe ori premiile ma faceau sa merg la anumite piese de teatru sa vad anumiti actori. Dar se intampla sa existe si nominalizari de piese/actori/etc. pe care sa le fi vazut anterior premierii. Asa se intampla acum si de cateva zile ma tot gandesc si incerc sa realizez cum ai putea alege intre Oana Pellea - "Vocea Umana" (Teatrul Metropolis) si Mariana Mihuit - "Ingropati-ma pe dupa plinta" (Teatrul Bulandra)? Initial mi-am spus "clar, Mariana Mihut va castiga - o ajuta piesa, colegii de scena..." - o vedeam ca pe un al dolilea Lear. Dar, dupa ce am mai urmarit o piesa cu un personaj ("Refuz sa cresc" de Vera Ion - probabil voi reveni si asupra ei intr-o alta postare) unde am revazut cat de greu e sa fii singur pe scena. Apoi am vizionat si acest interviu al Cristinei Casian ( http://www.sensotv.ro/arte/Interviu-3237/interviu-cu-actrita-cristina-casian#/0) despre "Amalia respira adanc" - tot un women show, am realizat cat de mult conteaza un partener... si tind sa cred ca e mult mai greu de unul singur si ca un partener te poate ridica (dar si cobori)... dar ce stiu eu?

Asa ca... avand in vedere ca si pe facebook sufla un vant de Oana Pellea (sau e doar intuitia mea?)... nu ma pronunt dar spun iar ca e greu ... si sa nu uitam de cea de a treia nominalizata - din Timisoara - Claudia Eremia.

Nu pot decat sa astept decizia capetelor mai luminate si sa urez BAFTA tuturor. Subiectivismul e la putere.

Update:

Si castigatoarea este - Mariana Mihut.

M-am gandit ... nu stiu cum s-a jurizat, daca exista criterii sau e subiectivism (tind sa cred in a doua) dar cum spuneam m-am tot gandit, e ca si cum ai compara doua morti. O moarte impacata, linistita, suava, interioara, in sine cu sine... si o moarte guraliva, luptatoare, neiertatoare, vijelioasa, neimpacata... Si da, eu nu pot face astfel de comparatii... depinde cu ce vibrezi mai mult... ce se apropie mai mult de ceea ce esti... iar in societatea noastra felul de a fi al personajului interpretat de Mariana Mihut e mai prezent... sau a fost... e mai tipic - probabil pentru ca piesa e ruseasca (si avem astfel de influente) aparuta dupa anul 2000. Doua epoci si culturi diferite... despre iubire... altfel de iubiri... dureroase ... traite altfel (cum am spus mai sus).

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Da, ştiu

Sunt lucruri