Mi-e dor ...

Mi-e dor de ieri... de tot ce era altfel intr-un mod simplu, necomplicat. Mi-e dor de emisiunile TV din care invatam care este a 7-a arta... de ecranizarile pieselor de teatru... de divertismentul de atunci cu artisti adevarati, cu scenete...

Imi amintesc... profesorul de romana ne-a intrebat daca stim cine a scris "6 personaje in cautarea unui autor", stiam raspunsul pentru ca piesa fusese difuzata pe Tv...

Acum sunt emisiuni (cateva) cu actorii pe care i-am cunoscut ieri - insa unii ii numesc dinozauri si spun ca nu au mai facut nimic si de ce atat tam-tam cu ei ... Au facut! Dar nu s-a mai vazut pe Tv. Ei se vad la teatru... Nu pe TV pentru ca tv-ul a devenit can-can de proasta calitate...

Acum totul e senzational, X a fost vazut cu Y - nemaipomenit, ce senzatie! Pauza publicitara! Nu plecati revenim imediat! Veti vedea... senzational... !! Burtiere cu texte de marketing... Totul e marketing, totul e pentru bani! Rating!? Noi! Noi am fost primii, noi...se bat toti cu pumnul in piept... noi.... VOI? Primii? Cu ce?
Faci niste poze... cateva filmulete si apoi te gandesti ce interpretare sa le gasesti... una incitanta... creezi un alt "adevar"... Asta e televiziunea... bucati de realitate rearanjate in asa fel incat povestea sa vanda... E montaj...

Exemplu cel mai recent este cel al povestii Mladin-Gherghe... Oameni buni, ar fi trebuit sa vedeti realitatea, sa vedeti ca sunteti inselati..., ca nu mai sunteti lasati sa ganditi... Chiar va place asta? Emisiunea v-a aratat clar cum se poate manipula... a fost pe fata!
As vrea sa aveti o reactie, sa protestati! Sa nu va mai uitati la astfel de emisiuni, sa refuzati sa mai cumparati astfel de ziare/reviste... Macar o zi? E greu?
De ce ne place senzationalul... De ce ne plac titlurile mari, rosii cu sensuri multiple...

Ce e mai grav e ca asa esti invatat, ca reporter trebuie sa vanezi senzationalul. De fapt, esti invatat sa uiti cine esti si sa devi doar jurnalist (hai sa nu ma refer la toti, ci in special la cei din redactiile de stiri si monden).

Intrebare: Esti la propria nunta, in limuzina, te indrepti catre locul petrecerii. In spatele tau autocarul cu invitati. Are loc un accident grav in care autocarul e implicat. Te uiti prin geamul din spate si vezi, dezastru, sange... Ce faci? Primele gesturi?
Raspunsut tau:....

Raspunsul corect: Trebuie sa suni in redactie!

Vi se pare in regula? Mie nu!

Cred ca asta spune tot... Ce mai pot spune eu?

Decat mi-e dor...

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Da, ştiu

Sunt lucruri