Web, proiecte, publicitate ....

In ultima vreme am tot citit despre castiguri importante din afaceri ce au la baza lor internetul - ma refer la piata din RO (vezi Trilulilu, eRebulik, AdEvolution...) si am realizat ca pentru a reusi pe langa noroc, curaj... trebuie sa stii sa nu pierzi momentul. Important e cand vii pe piata cu serviciul/produsul tau.

Pe langa acestea am remarcat faptul ca toata aceasta industrie se invarte in jurul unor oameni care migreaza de la o firma la alta sau isi desfasoara propriile business-uri (in parteneriat sau nu cu altii din aceeasi industrie). Ce-i drept mai sunt si exceptii (si aici cred ca-i pot incadra pe cei din fruntea Trilulilu si eRepublik - ce-mi par ca au aparut peste noapte) ceea ce ma face sa cred ca e loc si pentru altii... insa, asa cum spuneam si mai sus, e nevoie de curaj, noroc si managerierea buna a momentului.

Si poate si multe altele - dar pentru inceput cred ca acestea sunt esentiale deoarece:
curaj - iti trebuie ca sa-ti faci cunoscuta ideea
noroc - pentru a gasi pe cineva cu experienta care sa te sustina
momentul e important - pentru a nu ti-o lua altii inainte

Am o idee pe care am prezentat-o la un moment dat, asa cum am stiut atunci, unor oameni din acest mediu restrans. Nu am avut prea multe reactii, dar nici eu nu am iesit in evidenta prea mult - deci nu am nimic de reprosat. Insa cred ca reactiile au fost putine petru ca proiectul este unul educativ-cultural - ce din perspectiva majoritatii necesita multe resurse si este prea putin profitabil. Ceea ce eu ma intreb este altceva: de ce toti acesti oameni/firme care disucuta de sume importante ce se castiga/se pot castiga de pe seama internetului nu pot colabora pentru a dezvolta si proiecte sociale, educative, culturale? Nu pot dona X% din profitul lor, fara a le impune asta statul, pentru astfel de proiecte? Nu le pot desfasura in parteneriat? Nu pot acorda un sprijin/sponsorizare/sfaturi pentru ca acestea sa se dezvolte treptat etc?

Prezentarea mea a avut loc in cadrul unui eveniment special (mai multe detalii mai tarziu - intr-ul alt post poate) creat pentru identificarea de Start-up-uri in domeniu. Ceea ce cred ca nu a fost bine gandit a fost faptul ca au fost alaturate in acelasi eveniment proiecte ce erau in mare realizate cu idei ce se regaseau doar pe hartie. Dintre toti participantii erau selectati 3 - indiferent de stadiul proiectului si doar acestia primeau sfaturi/sugestii cu privire la proiectul prezentat. Poate ar fi trebuit create niste categorii, poate ca era bine ca toti sa primeasca un feedback (ce/cum sa procedeze, de ce nu e bine sau ce e bine etc. ) Poate ca la urmatoarea editie...

Despre idee si altele intr-un post urmator. Acum insa intreb iar - Se poate sau nu sa dezvoltam si proiecte culturale? Iar pentru cei din advertising/marketing - se poate scoate bani din cultura? Sau mai bine - Puteti scoate bani din CULTURA?

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Da, ştiu

Sunt lucruri