Amalia respira adanc

"Amalia respira adanc" este o piesa de teatru scisa de Alina Nelega Cadariu. Se joaca la teatrul Act. Cand am hotarat sa merg eram putin reticenta desi imi fusese recomandata cu entuziasm. Ma gandeam ca ma voi plictisi, ca nu voi rezista. Cu ce ma poate captiva o piesa interpretata de un singur om? O piesa cu un personaj...
Vazusem pise cu doua personaje care nu m-au impresionat.

A fost altceva...

Surprinzator - nu m-am plictisit, desi a fost un moment (pe la inceput) cand mi-am zis ca va fi un dezastru, iar texte despre comunism... iar plictiseala, iar ... Ma inselasem.
A fost altceva - o poveste dintr-o lume si despre o lume in care am trait - o poveste despre supravietuire. Amintiri proprii rostite de altcineva... O respiratie ce nu insemna doar a trage aer in piept ci infruntarea umilintei, infruntarea nedreptatilor - acceptarea cu un nod in gat a acelei vieti, putinta de a le tine piept fara a o lua razna (sau nu?).

Daca va mai amintiti de deodorantul Mozaic eu zic ca trebuie sa vedeti aceasta piesa. Va veti aminti de copilaria la tara, de guma Turbo, de cenaclul Flacara, de multe altele mai bune sau mai rele... Veti face haz de necaz, veti rade, veti plange... veti respira adanc, veti aplauda...

Iar la sfarsit o sa ramaneti cu intrebari - "cum poate un om sa joace asa? cata energie? de unde atata forta?" Ma refer la Cristina Casian - omul ce sustine tot acest spectacol - un "one women show".
Va veti intreba cum se poate scrie un asemenea text, autorul a fost chiar atat de marcat? Sau poate nu va veti intreba - poate asta e doar intrebarea pe care mi-am pus-o eu... poate ca voi veti avea alte intrebari...

Veti fi impresionati, incantati, surprinsi... Poate va veti simti mai mici... sau supravietuitori... Depinde...

Dar trebuie sa vedeti aceasta piesa! Trebuie sa o descoperiti pe Cristina Casian.

Alte informatii gasiti aici.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Da, ştiu

Sunt lucruri